2010. augusztus 5., csütörtök

Mechanika upgrade - összeszerelés

A SynScan GoTo összeszerelési útmutatója elég hiányos. Bosszantóan hiányos. Nagyvonalúan a kábelezéstől kezdődik. Pedig az érdekesebb a motorok felszerelése.

Egy darabig csak néztem, hogy is van ez. Annyira nem passzolt semmi sehova. Keresgéltem a neten, van-e valami leírás. Van, de az meg az óragépre vonatkozik, ami egy kicsit más rendszerű, mint a GoTo szervói. Maradt a logika.

Először is, el kell távolítani a finommozgató karokat.

Utána fel kell tenni a két kapott fogaskereket a csonkokra. A kisebbiket a RA tengelyre (ez az alsó csonk). Lehet vele és kell is kicsit sakkozni, oda lehet mérni az RA szervót, hogy hogyan adja ki magát. Az RA szervót, burkolat nélkül rögíteni kell a mechanikára, a leírásban található rögzítési ponton, az onnan előzetesen kicsavarozott csavarral. Figyelni kell közben a fogaskerekek illeszkedésére. Ezzel az RA szervó fent van, ha minden jól ment, akkor nincs feszültség, de a fogaskerekek pontosan illeszkednek. Rá kell szerelni a burkolatot, a DEC kábelt persze be kell kötni előbb.

A DEC fogaskereke értelemszerűen a nagyobbik. Ezt is fel kell tenni. A DEC szervó rögzítése az oldalán található fémlemezhez történik, a kitben kapott csavarral. Itt is kell egy kicsit sakkozni az illesztéssel, feszüléssel,de ez talán picit könnyebben megoldható.

És ezzel a motorok rögzítve vannak. Egy kicsit lehet, hogy egyszerőbb lett volna, ha a tubust leveszem, de nekem így is könnyen ment.

A leírás szerint be kell kábelezni és kész is.

Két fontos dolog:
1. A kitben nincs hálózati adapter, csak szivargyújtós. Feltúrtam az egész házat, mire sikerült egy 12V-s, 0,5A-s adaptert találnom. Minden szép és jó, csak a motorok meg sem makkannak. Kerestem egy másikat, 12V, 2A. Ezzel működik. A baj, hogy ez a használatban levő külső merevlemezem tápja. Az eladó szólt, hogy két amperes kell. Tettem egy kísérletet...
2. A tápot a SynScan motorvezérlő egységébe kell bedugni. A kézivezérlőbe nem. Nem kell megijedni, ha a SynScan kap áramot, a kézivezérlő is kap. Kézivezérlőbe csak akkor dugunk direktben tápot, ha pl. firmware frissítést kell végezni.

Ja és a +1 vicc: SkyWatcherék csak az acéllábas EQ3-ra gondoltak a motorvezérlő tartójának mellékelésekor. Az alu lábasak, mint én például le vannak sajnálva. A rögzítést könnyű megoldani, viszont a földelésre valamit ki kell találnom.

Röpke egy órám ment rá. Mivel szép derült volt az ég, már mentem is vele a kert végébe...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése