2010. november 7., vasárnap

Fotózás, folytatás lett volna

Tegnap, kicsit későn de sikerült kiköltöznöm a távcsővel. Feltett szándékom volt, hogy a tegnapelőtti sikeres szériát folytatva készítek még az M31-ről legalább két 30 perces felvételt.

A probléma ott kezdődött, hogy nem találtam vezetőcsillagot. Próbálkoztam a vezetőtávcső állítgatásával, de hiába. Kb. egy óra után feladtam. Átálltam a Fiastyúkra, végül is előző este is az hozta meg a szerencsémet. Meg is lett hamar a vezetőcsillag. Elkészült az első felvétel. Ámde a fotót ellenőrizve láttam, hogy sokkal rosszabb minőségű, mint az előző éjjeliek. Az eget vizsgálgatva rá kellett jönnöm, hogy az átlátszóság katasztrofális. A távcső felállításakori kb. 3/5-ös transparency kb. 1/5-ösre romlott. Valószínűleg emiatt nem találtam az M31 vezetőcsillagát sem.

Nem láttam értelmét további küzdésnek, a PHDGuiding is egyre elvesztette még a Fiastyúk vezetőcsillagát is. Fotót se lehetett normálisat készíteni, úgyhogy összepakoltam, és a fedett teraszon folytattam a kalibrációs képek (sötétképek) készítésével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése