2010. augusztus 5., csütörtök

CMOS érzékelő tisztítása

A tegnap este elkészített fotókon egy csúnya porszem rondította össze a képet. Én is kiszúrtam, de a feleségemnek kifejezetten nem tetszett. Nosza, tisztítás. Nem egy egyszerű dolog, mert nekem már nincs üveglap (szűrő) a CMOS előtt, szóval nagyon kell vigyázni.

Van nekem egy HAMA objektív-tisztító készletem. Azzal álltam neki. Az ecsetes kézipumpával csak fújtam, bár nem láttam a porszemet. Ennek ellenére az aknába pottyant szépen egy szál a pemzliből. Akk... életbe. Nanembaj, kipiszkáljuk. Ahogy próbálom kiszedni, még kettő szál beesett. Fel is ragadtak a CMOS-ra, a sztatikus elektromosság miatt.

Nagy nehezen sikerült kipiszkálni őket. Tanulság: az ecsetes pumpát szétszedni, csak a pumpa részt használni.  A fene se gondolta volna egyébként, hogy ennyire szőröz egy OBJEKTÍV-TISZTÍTÓ. Nekem kb. alap volt, hogy abból maximum a korábban felvett porszemek eshetnek ki. Művelet előtt le is poroltam.

Igenám, de közben lett egy-két apró maszat (nagyon halvány) az érzékelőn. Hagyhattam volna, mert a flat-képekkel le lehet vonni az asztrofotókból, de maximalista vagyok. Kár volt.

Elővettem a tisztítófolyadékot, és néhány jó minőségű fülkagyló-tisztító pálcikát. Tisztítom, tisztítom, nagyon szép. Szárad. Mintha olajfolt lenne rajta. Ehh, azt a pár pici maszatot szépen elkentem  az egész felületen. Újra. Ugyanaz az eredmény. Biztosan én csinálom rosszul, lássuk csak. Törlés közben forgatom a pálcikát. Javul. Vékonyabb lett a hártya. Közben készítek tesztképeket, a maszatokat markánsan kiadja.

Elhasználom a 20. pálcikát is, változatlan eredmény. Mi van, ha a tisztítófolyadék maszatol ilyen szépen?! Tiszta vízzel próbálkozok. Három pálcikát használtam el, hogy levakarjam a tisztítófolyadékot. Most a CMOS patyolattiszta. És az igénybevétel ellenére karcmentes.

Szóval VÍZ!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése