2010. augusztus 6., péntek

SynScan - előrehaladás

A tegnapi is csodálatosan derűs estének ígérkezett. Seeinget nem merek becsülni, maradjunk annyiban, hogy szikráztak a csillagok :)

Idejekorán elkezdtem a kitelepülést, amint felragyogtak a legfényesebb csillagok, már készen is álltam a polárra állásra. Tegnapelőtt elvileg nagyjából párhuzamos volt a pólustávcső az RA tengellyel, de azért a Polarist használva végeztem egy gyors ellenőrzést. Közük nem volt egymáshoz. A Polarist felhasználva próbáltam párhuzamosítani, több-kevesebb sikerrel. Mikor úgy éreztem, hogy ezen nem tudok javítani tovább, polárra álltam ,és elkezdtem a kalibrációt. A háromcsillagos beállítás elsőre sikerült. Nocsak.

Néhány objektumot megnéztem azért ellenőrzésképpen, aztán tekertem is fel a kamerát az adapterre. A negyedik képnél már "tökéletes" fókuszom volt, jobbat nem tudtam előállítani. És elkezdtem végre fotózni.

Naívan hosszú expozíciót engedtem neki helyből. Húzták is a csíkokat a csillagok.
Gyorsan átálltam az 55-60 másodperces expozíciókra. ISO 800-nál, nagyon szépen látszanak a ködök. Szemcsés, az igaz, de majd a GIMP "eltünteti".

Először az M57-ről, utána az NGC 7000-ről próbáltam. Hogy ne csak köd legyen, kattintottam párat az M56-ról és végül az M27-ről.

Készült jónéhány fotó, elkészültek a kalibrációs képek is. Éjfél körül északkeleten elkezdtek sűrűsödni a felhők, és elég erőteljesen villámlott. Villámgyorsan elpakoltam, nem akartam, hogy megázzon a cucc. Nem is lett volna értelme tovább próbálkozni, kezdett teljesen befátyolosodni az ég.

A mai időjárást tekintve, valószínűleg lesz elég időm IRIS-ezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése